Capitolo 2 | 27 ottobre

I 3 pillars per la spinta digitale: NextGenUE, Omnicanalità e Sostenibilità Capitolo 2 | 27 ottobre | Evento Digitale

15:00

International Speech
A new era for ecommerce: winning in grocery's fastest-growing channel The expansion of ecommerce since Covid, the global trends in online grocery
ecommerce international omnichannel

Even before the pandemic, online was the fastest-growing channel in grocery.
But since Covid it has accelerated at an unprecedented rate with millions of new customers shopping for groceries online.
This growth in demand is driving grocery retailers worldwide to think about how they fulfil online and build an ecommerce channel that can continue to scale sustainably over time.
In a world where online spend will continue to rise in the coming years, ecommerce profitability is no longer just desirable, it’s essential.
We discuss the global trends in online grocery, the top considerations for grocers and where Ocado sees potential for the future

Connesso dal Regno Unito:

Why is the United Kingdom flag called the Union Jack? - Great British Mag

16:20

International Speech
Everdrop - the dissolvable cleaning tablet arrives in Italy
ecommerce international

A new way of doing household cleaning combine effectiveness, sustainability and a unique design

  • Why continue to use plastic bottles and environmentally hazardous products and not look for viable sustainable alternatives?

Connesso dalla Germania:

Capitolo 2 | 28 ottobre

Experience Stage

13:50

Interview
Social commerce: come sfruttare i social per vendere in Italia e nel mondo
customerexperience ecommerce international Marketing

Nel Digital Report 2021 di We Are Social emerge che sono 4,20 miliardi gli utenti quotidiani delle piattaforme social, il 45% circa della popolazione mondiale: gli utenti di Facebook che comprano o vendono tramite il Marketplace sono quantificati attualmente in 800 milioni, mentre su Instagram Shop arrivano a circa 90 milioni.

  • Dal social commerce al social shopping: come analizzare gli ambienti online dove avviene la condivisione dell’esperienza e dei contenuti per strutturare una vendita funzionale?
  • Oltre il telemarketing verso il social selling: come cambia il contatto con il cliente attraverso i social media? Come si identificano i nuovi prospect nel web? Come monitorare bisogni e come prediligere tecniche “pull” invece che “push” per potenziare la vendita sui canali digitali?

Modera la discussione:

Innovation Tech Stage

14:00

Case History
Personal Shopper a misura di mystery box: quando la personalizzazione nella moda incontra il digitale
Analytics customerexperience ecommerce international

Lookiero la startup di e-commerce che ha oltre 250.000 utenti registrati in Spagna e Francia e Italia ha registrato un incredibile aumento di 8 volte dei ricavi in 5 anni, chiudendo un round di finaziamenti da 30 mln di € si pone l'obiettivo di conquistare i consumatori digitali europei.

Lookiero attraverso un servizio di personal shopping customizzato sceglie 5 capi su 152 brand europei e pensato per tutte le donne e tutti gli stili.

  • come AI e algoritmi aiutano nella profilazione degli utenti?

Connesso dalla Spagna:

Retail in the UAE: prospects in collaboration with IICUAE (trasmessa solo in Live Streaming)

15:15

Tavola Rotonda
“Covid- led digital shift”: an actual offline to online migration took place after the pandemic in Dubai
Innovation international strategy

Dubai will be one of the top retail hubs in the world, with the gradual reopening of shops, retail sales will grow by 13% by the end of 2021 which means 70,5 billion dollars by 2025 as result.

  • Tradition vs Innovation - the omnichannel challange: how to engage the consumer on line and bring them back to the store
  • The successful vaccination campaign of UEA: how to reopen shops, leisure activities and turism without Visa limitations.
  • Luxury, design and italian products are considerable drivers for the International market in UAE and Made in Italy development
  • Insights from Expo 2020 Dubai

 

The round table will be held in English

In diretta da Dubai:

  • Paolo Nazzari - Vice Segretario Italian Industry & Commerce Office in the UAE

Intervengono al dibattitto:

  • Hassan El Sayed - Food And Beverage & Retail Manager EATALY - Dubai
  • Jamil Haddad - Business Development & Sustainability Manager Al Bayader International

Plenaria di Chiusura Social Media, Globalizzazione, New Technology

18:00

Intervista doppia
L’innovazione oggi tra social media, globalizzazione, nuove tecnologie
international NextGen social

Un confronto imperdibile tra due guru dell'imprenditoria, che racconteranno la loro visione su:​

  • Tecnologia e globalizzazione permettono oggi creatività assoluta: come applicarla nella propria realtà aziendale?
  • Innovazione e design sostenibile: come ripensare oggi prodotti e spazi per valorizzare le nuove abitudini di vita delle persone?
  • I social media sono driver primari di ogni processo di innovazione, ma come utilizzarli in modo realmente differenziante?

Modera:

  • Carlo Visani - Digital Transformation Sales Director - Industry Leader CPG & Retail GELLIFY